Linia kolejowa nr 304 łączy Brzeg i Łagiewniki Dzierżoniowskie przez Wiązów, Głęboką Śląską, Strzelin i Kondratowice. Trasa o długości 50,645 km położona jest w dwóch województwach, z czego większa część trasy przebiega w województwie dolnośląskim. We wrześniu 1910 roku nastąpiło otwarcie przewozów na całej długości linii. Ruch pasażerski odbywał się do 1 września 1989 roku. W 1992 przestały jeździć pociągi towarowe na odcinku Głęboka - Małujowice. Do 2006 r. pojawiały się pociągi zdawcze ze Strzelina ...
Linia kolejowa nr 304 łączy Brzeg i Łagiewniki Dzierżoniowskie przez Wiązów, Głęboką Śląską, Strzelin i Kondratowice. Trasa o długości 50,645 km położona jest w dwóch województwach, z czego większa część trasy przebiega w województwie dolnośląskim. We wrześniu 1910 roku nastąpiło otwarcie przewozów na całej długości linii. Ruch pasażerski odbywał się do 1 września 1989 roku. W 1992 przestały jeździć pociągi towarowe na odcinku Głęboka - Małujowice. Do 2006 r. pojawiały się pociągi zdawcze ze Strzelina do Kondratowic. W 2005 roku linię Łagiewniki Dzierżoniowskie - Małujowice usunięto z ewidencji PKP PLK. Obecnie formalnie przejezdny jest tylko 7 kilometrowy odcinek z Brzegu do Małujowic. Historia linii na stronie Macieja maciej(at)brzeg-strzelin.pl :
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Budowa odcinków: * Brzeg - Wiązów - o długości 21,2 km otwarto 15.09.1910 r., * Wiązów - Głęboka Śląska - o długości 5,7 km otwarto 01.05.1893 r., * Głęboka Śląska - Strzelin - o długości 6,7 km otwarto 15.12.1891 r., * Strzelin - Kondratowice o długości 9,6 km otwart0 10.08.1883 r., * Kondratowice - Łagiewniki Dzierżoniowskie o długości 7,4 km otworzono 10.11.1883 r. Kilometraż stacji (st.), przystanków / ładowni (po./poł.) na trasie liczony od Brzegu. Pogrubioną czcionką zaznaczone stacje węzłowe, kursywą - obiekty nieczynne. Przedwojenny kilometraż wynikał z podziału trasy na trzy, uzasadnione czasem powstania linie: Głęboka-Brzeg, /Grodków-/Głęboka-Strzelin i Strzelin-Łagiewniki): - , Brzeg, st., km 0,000 (km 26,99) - , Małujowice, poł., km 6,430 (km 20,56) - , Łukowice Brzeskie, poł., km 9,500 (km 17,49) - , Częstocice, poł., km 14,882 (km 12,11) - , Miechowice Oławskie, poł., km 17,151 (km 9,84) - , Wiązów, st./ład., km 21,248 (km 5,74) - , Głęboka Śląska, st., km 26,997 (km 0,00 / 26,87) - , Krzepice, ład., km 28,750 (km 29,10), - , Strzelin, st., km 33,652 (km 33,52 / 0,00) - , Mikoszów, po., km 35,500 (km 1,82) - , Karszów, po., km 37,718 (km 4,06) - , Kondratowice, st., km 43,250 (km 9,58) - , Łagiewniki (Dzierż.) Stare, st./podg., km 48,760 (km 15,10) - , Łagiewniki Dzierżoniowskie, st., km 50,645 (km 16,99) Na całej trasie istniało kilka bocznic: - bocznica nr 254 (JW 3784 Zielonka - wojskowa składnica sprzętu inż.), km 1,80 (km 25,19 od Głębokiej) - bocznica ze stacji Małujowice do składu paliw przy lotnisku Skarbimierz, km 6,420 (km ?) - bocznica / ładownia? przed stacją w Wiązowie, km 20,690 (km 6,30 od Głębokiej) - ładownia w Krzepicach - punkt przeładunkowy kolejki folwarcznej z Częszyc (Ohletal), km 28,75 (km 29,10 od Grodkowa) - bocznica nr 618/619 do magazynów w Chociwelu, wcześniej też do cegielni w Strzelinie, km 30,680 (km 30,64 od Grodkowa) - bocznica nr 620 do kopalni granitu (przy d. zakładach remontowych), km 34,410 (km 0,76 od Strzelina) - bocznica nr 621 do miejsca przeładunku z 2,9 km kolejki wąskotorowej (?) do kamieniołomu w Górce Sobockiej, km 40,390 (km 6,66 od Strzelina) (oprac. arkadoo, uzup. moose) |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||
Linia kolejowa nr 304 Brzeg - Łagiewniki Dzierżoniowskie na innych fotografiach | ||
|
||