Budynek stacyjny na końcowym przystanku Kolejki Doliny Zadrny (Ziedertalbahn) w Okrzeszynie. Widoczna lokomotywa to pruski tendrzak serii T3, bardzo charakterystyczny dla prywatnych kolejek z przełomu XIX/XX w.
Dodał:moose° - Data: 2009-09-12 10:01:09
- Odsłon: 2894
Lata 1905-1910
Tak ten parowóz był tylko w służbie KPEV jako T3 czyli w DR miał oznaczenia BR89,7 popularnie nazywany przez Niemców ANNA. I tak właściwie on był prod. Austriackiej firmy Krauss & Co w Linz
Kolego nie wiem skąd bierzesz te informacje. Tendrzak serii T3 zbudowano w ilości ponad 1300 maszyn. Lokomotywy te produkowano w 19 fabrykach, z tego najwięcej zbudował dla kolei pruskich Henschel (385), dużymi producentami byli też: Union w Królewcu (126), Hanomag (106), Schichau w Elblągu (105), Hagans w Erfurcie (100), Hohenzollern w Düsseldorfie i Alzacka Fabryka Maszyn w Grafenstaden (po 93). Produkowali je też: Borsig w Berlinie (76), Jung w Jungenthal (73), Orenstein & Koppel w Drewitz (51), Humboldt w Kolonii (44), Vulcan w Szczecinie (30), Schwartzkopff w Berlinie (30), Freudenstein (13), Linke-Hofmann we Wrocławiu (10), Hartmann w Chemnitz (4), fabryki maszyn w Karlsruhe (10), Esslingen (4) i Güstrow (1).