MENU
Budynek stacyjny na końcowym przystanku Kolejki Doliny Zadrny (Ziedertalbahn) w Okrzeszynie. Widoczna lokomotywa to pruski tendrzak serii T3, bardzo charakterystyczny dla prywatnych kolejek z przełomu XIX/XX w.

Dodał: moose° - Data: 2009-09-12 10:01:09 - Odsłon: 2894
Lata 1905-1910


  • /foto/294/294054m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/294/294055m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/9515/9515254m.jpg
    1928 - 1931
  • /foto/3457/3457236m.jpg
    1938
  • /foto/297/297172m.jpg
    2009
  • /foto/289/289377m.jpg
    2009
  • /foto/289/289378m.jpg
    2009
  • /foto/297/297170m.jpg
    2009
  • /foto/5824/5824613m.jpg
    2015
  • /foto/5824/5824623m.jpg
    2015

Zbiory prywatne - moose

Poprzednie: Zespół domów Siedmiu Braci Strona Główna Następne: Przystanek kolejowy Okrzeszyn (d. stacja)


trojek | 2021-04-10 10:45:06 | edytowany: 2021-04-10 10:50:48
Tak ten parowóz był tylko w służbie KPEV jako T3 czyli w DR miał oznaczenia BR89,7 popularnie nazywany przez Niemców ANNA. I tak właściwie on był prod. Austriackiej firmy Krauss & Co w Linz
moose | 2021-04-10 11:31:03
Kolego nie wiem skąd bierzesz te informacje. Tendrzak serii T3 zbudowano w ilości ponad 1300 maszyn. Lokomotywy te produkowano w 19 fabrykach, z tego najwięcej zbudował dla kolei pruskich Henschel (385), dużymi producentami byli też: Union w Królewcu (126), Hanomag (106), Schichau w Elblągu (105), Hagans w Erfurcie (100), Hohenzollern w Düsseldorfie i Alzacka Fabryka Maszyn w Grafenstaden (po 93). Produkowali je też: Borsig w Berlinie (76), Jung w Jungenthal (73), Orenstein & Koppel w Drewitz (51), Humboldt w Kolonii (44), Vulcan w Szczecinie (30), Schwartzkopff w Berlinie (30), Freudenstein (13), Linke-Hofmann we Wrocławiu (10), Hartmann w Chemnitz (4), fabryki maszyn w Karlsruhe (10), Esslingen (4) i Güstrow (1).